Raambelettering
Je bedrijfslogo op de ramen van je pand. Op het raam van de toegangsdeur de openingstijden?
In kantoorruimtes worden vaak visuals (afbeeldingen) gebruikt om te voorkomen dat je op iemands werk kan kijken. Bovendien maak je de transparante ruit zichtbaar waardoor er niet door heen gelopen wordt. Ook het gebruik van etsfolie waarbij een zandstraaleffect ontstaat is een veel toegepaste uiting. Deze zogenaamde privacy folie wordt ook wel in badkamers toegepast of op plekken waarbij het naar binnen kijken ongewenst is. Deze foliesoort kan ook beprint worden of je kunt je logo er als uitsparing in aanbrengen. One-way vision of gaatjesfolie voorkomt dat je naar binnen kunt kijken terwijl je er wel door naar buiten kunt zien. Tenzij het buiten het raam donker is en binnen licht. Dan draait dit effect om. Inbraakvertragende en zonwerende foliesoorten bestaan ook. Zonwerende folies houden UV-licht buiten en zorgen er in de winter voor dat de warmte binnenblijft en in de zomer dat de warmte buiten blijft.
Om van buitenaf te laten zien waar je bedrijf zich bevind maak je gebruik van belettering. Deze kan zowel aan de binnen- als aan de buitenkant aangebracht worden. Naast geplotte folie waarbij tekst en logo gesneden worden uit een rol folie van elke wensbare kleur is het mogelijk om folie te beprinten. Daarmee kan je bijvoorbeeld tijdens een verbouwing voorkomen dat mensen naar binnen kunnen kijken, terwijl de naam van je bedrijf nog steeds op de gevel staat. Bij verschillende praktijkruimtes is het belang van privacy dikwijls de reden om de inkijk te beschermen. Bovendien voorkom je ermee dat je afgeleid wordt door wat er zich aan de andere kant van het glas afspeelt. Etalages worden ook vaak bestickerd, naam en logo van bedrijf of product, of een afbeelding die voorkomt dat je naar binnen kijkt.